Snapchat-annonser

Detaljbilde av bloggen
Snapchat, en direktemeldingsapplikasjon med et bredt spekter av annonseringsmuligheter, har mer enn 150 millioner daglige brukere. Snapchat, som har mange unike funksjoner, imponerer med sin popularitet i så måte.

Plattformen, som er mest foretrukket av unge mellom 15 og 25 år, øker raskt i antall brukere, særlig takket være de stadig nye filtrene.

Snapchat er i søkelyset til selskaper som lager kampanjer rettet mot unge målgrupper. Plattformen foretrekkes ofte av selskaper fordi den tilbyr ulike annonseringsmuligheter. Som Hashtag Media gjennomfører vi våre kampanjer innen digital markedsføring som Whatsapp, Instagram, Twitter, Facebook, Youtube, Snapchat med eksperter innen digital markedsføring.

Snapchat-sponsorfilterannonser

Snapchat-brukere har definitivt støtt på sponsede filtre. Filterannonser, som ofte foretrekkes av store selskaper, kommer i oppdaterte filtre, og brukerne kan ta bilder som er relatert til produktene dine. På denne måten blir alle brukere oppmerksomme på produktene dine.

Oppdag annonser

Oppdag eller vennhistorier er andre annonseringsområder der annonsene dine vil bli publisert. Ved å vise annonser i disse områdene i form av 10-sekunders videoer øker sjansene for at annonsene blir sett i sin helhet.

Det er også mulig å øke antall besøkende på nettstedet ditt med lenker integrert i videoannonsene. Du kan gjøre brukere til kunder med sider som "kjøp" eller "få mer informasjon".

Geofilter-sponsorfilter

Geofilter Filters, et annonseformat som tilbyr regionalbasert kringkasting, er nesten kundevennlig. Siden annonsene dine publiseres avhengig av hvor publikum befinner seg, vil du kunne lage filterannonser med mindre budsjett.

App-annonser

App-annonser er annonser som du kan kringkaste med en 10 sekunders gif eller video. Gjennom disse annonsene blir Snapchat-brukere henvist til applikasjonene dine i App Store eller Google Play. Applikasjonsannonser er ofte foretrukket i Snapchat-annonser.

Sideanalyser

Før Snapchat-annonser settes i gang, bør kundens nettsted og side analyseres. I tråd med analysene og kundens forventninger bestemmes hvilke annonsemodeller som skal lanseres. Bilder, tekst og videoer lages av oss eller etterspørres fra kunden for å brukes i de bestemte Snapchat-annonsemodellene. Etter at Snapchat-annonsemodellene er godkjent, publiseres annonsene.

Kontooptimalisering

I den første fasen av Snapchat-annonseringsprosessen blir målretting gjort i mange kriterier som plassering, alder, kjønn, interesser i tråd med informasjonen som mottas fra kunden. For å få bedre ytelse fra annonsene deres, bør optimalisering gjøres med intervaller på 3 - 5 - 7 dager. I optimaliseringsprosessen utføres detaljert optimaliseringsarbeid i henhold til resultatene fra de pågående annonsene. Målet er å nå den rette målgruppen ved å bestemme riktig målgruppe, aldersgruppe, kjønn og region. Prosessen fortsetter ved å stenge annonseringsmodeller som øker kostnadene, eller ved å åpne nye annonseringsmodeller.

Rapportering

En detaljert ukentlig eller månedlig rapport sendes i tråd med kundens forventning (Form, Impression, Like, Site Visit ...) av Snapchat-annonseringsarbeidet som er utført. De utarbeidede rapportdataene er utarbeidet helt i tråd med dataene som leveres av Snapchat-panelet.