Ofte stilte spørsmål om Google-tjenesten vår
Vi ønsket å svare på noen spørsmål du har i tankene rett før du starter Google-annonser. For ikke å ta feil beslutninger i annonseringsprosessen, har vi samlet ofte stilte spørsmål fra våre kunder for deg.
Hva er fordelene med SEO?
Det finnes hundrevis av søkeord om produktene og tjenestene dine. Nesten alle disse søkeordene gir deg besøkende som vil bli til salg. SEO er den rimeligste av alle markedsføringskanalene på Internett når det gjelder kostnader og den mest vellykkede når det gjelder effekt. Årsaken er at det ikke er kjent etter hvilket søk den besøkende som vil gå tilbake til salg vil komme, og derfor er det et arbeid som gjøres ved å ta hensyn til hvert søkeord som kan komme.
Den mest fordelaktige besøkskanalen:
Med SEO sørger man for at søkeord som kan tiltrekke seg et høyt antall organiske besøkende om produktene og tjenestene dine, blir søkt opp i søkemotorene, og at nettstedet ditt kommer opp på første side og får besøkende. Som et resultat av dette arbeidet kalles den besøkende på nettstedet ditt en organisk besøkende. Organiske besøkende fra søkemotorer har mange fordeler sammenlignet med besøkende som kommer til nettstedet gjennom reklamekanaler.
Konvertering til mer salg:
Organiske besøkende fra søkemotorer med SEO-arbeid skaper en høyere prosentandel av salget, med andre ord, den besøkende som kommer etter SEO-arbeid kjøper flere produkter. Dette er ekstremt naturlig fordi Internett-brukeren har kommet ved å søke etter et produkt eller en tjeneste han trenger i søkemotoren med egne hender. Kort sagt, det er en besøkende som vet hva han leter etter.
Mer tid til økten:
Som et resultat av suksessen med SEO-arbeidet er det et statistisk faktum at besøkende som finner deg på førstesiden, bruker mer tid på nettstedet ditt enn besøkende fra andre kanaler. Tiden som brukes på nettstedet og navigasjonstiden på siden er blant de viktigste SEO-kriteriene. Vi anbefaler at nettstedseiere opptrer mer sensitivt i denne forbindelse.
Bør jeg foretrekke SEO eller SEM?
Svaret på om du skal velge SEO eller SEM, avhenger av hvilken bransje nettstedet ditt henvender seg til, målgruppen din, posisjonen din i bransjen, KPI-ene du har satt deg, og budsjettet ditt. Med SEO-arbeid kan du oppnå langsiktig suksess og ofte ha en høyere ROI (Return On Investment), mens du med SEM-arbeid bare kan oppnå så mye suksess som du betaler for. Vår anbefaling er å bestemme en rute i henhold til behovene til nettstedet ditt og gi støtte med visse intervaller med SEM-studier.
Hvilke verktøy brukes i SEO?
Mer enn ett verktøy brukes i SEO, og hvert av dem tjener en annen prosess. Vi kan nevne Deepcrawl, Ahrefs, Ryte, Screaming Frog, Majestic, Search Console, Sitebulb, Ubersuggest, Google Analytics, MFI Checker, ZeoCrawlerKeyword Planner, CognitiveSEO, SEMrush, Similarweb, Ryte, Botify og Oncrawl. Som Easy Medya utvikler vi disse verktøyene for deg, tolker dataene vi mottar etter våre evalueringer i tråd med dine behov og utarbeider rapporter.
Kan du garantere suksess?
Suksessen til SEO-arbeidet bør ikke bare måles ut fra resultatene til SEO-byråene som jobber sammen. SEO-byråets forpliktelse er å dele hvordan de eksisterende problemene skal løses og å lage en strategi i tråd med konkurrentanalysen. SEO-konsulenten din har ingen forpliktelse til å gjøre tekniske endringer. Konsulenten klargjør hva merkevaren trenger å gjøre ved å spesifisere hvordan tekniske problemer skal løses, og jo raskere merkevarens tekniske team tar grep i så måte, desto raskere oppnås suksess. Byrået som utfører SEO-arbeidet ditt, kan se potensialet i din sektor og dele informasjon med deg om måltrafikken din, men det vil ikke være sunt å garantere suksess.
Hvilke verktøy brukes i SEO?
Mer enn ett verktøy brukes i SEO, og hvert av dem tjener en annen prosess. Vi kan nevne Deepcrawl, Ahrefs, Ryte, Screaming Frog, Majestic, Search Console, Sitebulb, Ubersuggest, Google Analytics, MFI Checker, ZeoCrawlerKeyword Planner, CognitiveSEO, SEMrush, Similarweb, Ryte, Botify og Oncrawl. Som Easy Medya utvikler vi disse verktøyene for deg, tolker dataene vi mottar etter våre evalueringer i tråd med dine behov og utarbeider rapporter.
Kan du garantere suksess?
Suksessen til SEO-arbeidet bør ikke bare måles ut fra resultatene til SEO-byråene som jobber sammen. SEO-byråets forpliktelse er å dele hvordan de eksisterende problemene skal løses og å lage en strategi i tråd med konkurrentanalysen. SEO-konsulenten din har ingen forpliktelse til å gjøre tekniske endringer. Konsulenten klargjør hva merkevaren trenger å gjøre ved å spesifisere hvordan tekniske problemer skal løses, og jo raskere merkevarens tekniske team tar grep i så måte, desto raskere oppnås suksess. Byrået som utfører SEO-arbeidet ditt, kan se potensialet i din sektor og dele informasjon med deg om måltrafikken din, men det vil ikke være sunt å garantere suksess.
Hvor lenge vil det være nok for meg å gjøre SEO?
Når du gjør SEO-arbeid, bør du ikke falle inn i den misforståelsen at du ikke trenger det senere ved å bruke det i en viss periode. Googles infrastruktur og algoritmer fornyes kontinuerlig, og kan endre seg i motsatt retning av den forrige regelen. Du bør optimalisere nettstedet ditt i denne retningen ved å følge med på utviklingen. Derfor utvikles det stadig nye studier, og det kan naturligvis skje endringer over tid.
Hvordan går vi frem med negativ SEO?
Å gjøre en korrekt vurdering er det mest kritiske punktet i negativt SEO-arbeid som gjøres med vilje eller ubevisst. SEO-konsulenten starter med å undersøke alle eksterne lenker til nettstedet som han mener er utsatt for negativt SEO-arbeid. Easy Medya gjennomfører denne gjennomgangsprosessen ved hjelp av flere ulike verktøy. Grunnen til at vi bruker mer enn ett verktøy, er at vi ønsker å få mest mulig detaljert informasjon i undersøkelsesprosessen og levere arbeid som gir maksimal ytelse til kundene våre. I analysene som utføres gjennom disse verktøyene, blir lenkene som påvirker nettstedets autoritet negativt, identifisert, listet opp og delt gjennom avvisningsverktøyet som tilbys av Google. Hensikten med dette er å uttrykke at det er et negativt arbeid som er gjort bevisst for å senke autoriteten til nettstedet vårt. Kort sagt, Easy Medya gir informasjon til sine kunder ved å analysere koblingene fra begynnelse til slutt i dybden og fullfører arbeidet ved å sørge for at disse koblingene blir avvist via Disavow Links Tool slik at de kan kobles fra nettstedet via Google Search Console.
Hvor lang tid tar det å se resultatene av SEO-arbeidet?
Resultatene av SEO-studier sies generelt å være i gjennomsnitt 6 måneder. Denne perioden avhenger imidlertid også av SEO-byråets ytelse og den raske implementeringen av programvaremangler. I SEO-prosjektene vi administrerer, begynner vi vanligvis å se resultater fra den første måneden.
Hva er en tilbakekobling?
Backlink, som brukes i forbindelse med studier av off-site-optimalisering, er navnet på lenken som et nettsted gir til et annet nettsted. Tyrkisk er kjent som tilbakekoblinger.
Hva gjør SEO-byråer?
Byråer er institusjoner som tilbyr rådgivning til bedrifter om SEO, og omfatter eksperter og konsulenter. Siden det finnes få personer med SEO-kompetanse i vårt land, foretrekker bedrifter ofte å samarbeide med et SEO-byrå.
Hva er teknisk SEO?
Teknisk SEO er det arbeidet som gjøres for søkemotoroptimalisering i programvaredelen av nettsteder. Tekniske arrangementer er av stor betydning i SEO-studier for å øke den organiske trafikken.
Omfatter SEO-tjenesten innholdsproduksjon og innspill?
Inkluderingen avhenger helt av prosjektets tjenesteomfang. I prosjektene vi administrerer, produserer vi vanligvis innhold til nettstedenes blogger, ettersom det vil bidra til SEO.
Hvordan fungerer rapporteringsprosessen?
Rapporter både for å se statusen til nettstedet ditt før du begynner å jobbe, og på slutten av hver måned deler vi hvilke operasjoner vi har brukt i løpet av måneden, hva vi vil gjøre neste måned og trafikkdataene til nettstedet ditt i løpet av måneden.
Hva er Gmail-annonseformater?
Gmail-annonser, som lar deg kommunisere og samhandle tettere med dine potensielle kunder, gjør jobben din mye enklere i så måte. Gmail-annonsemodellen skiller seg fra andre annonsemodeller ved at annonsen din kan lagres av brukerne og sendes til andre brukere.
Hvilke målrettingsalternativer finnes?
Gmail-annonser inkluderer ulike målgrupper for å nå potensielle kunder. Disse inkluderer målretting mot markedsmålgrupper, søkeord, demografisk målretting og kundetilpasning. I tillegg til disse kan du også finne brukere som allerede har interagert med nettstedet ditt ved hjelp av markedsføringsmålretting
Hvordan belastes Gmail-annonser?
I Gmail-annonser betaler du ikke etter klikket som forlenger annonsen din. Etter det første klikket er det ingen betaling når brukerne kommer til nettstedet ditt eller lagrer annonsen og videresender den til noen andre.
Hva er kampanjetyper i Google Ads?
Typene Google Ads (Adwords)-kampanjer er oppført som søkekampanje, visningskampanje, annonsenettverkskampanje, shoppingkampanje, videokampanje, universell applikasjonskampanje.
Kan demografisk målretting gjøres i Adwords-annonser?
Det er mulig å målrette annonsestudier i Google Ads (Adwords) mot alder, kjønn og foreldrestatus.
Kan man målrette mot land eller region?
Det er mulig å målrette mot land, region og by i Google Adwords-annonser. Når du gjør disse målrettingene, kan du også velge radius for punktene du angir på kartet.
Hva er forskjellen mellom søke- og displayannonsemodeller?
Googles shoppingannonser gir detaljert informasjon om produktene du selger. Shopping-annonser kan være produktannonser som kun markedsfører ett produkt, eller showcase-annonser som markedsfører flere produkter sammen. For å utarbeide shoppingannonser klargjøres produktinformasjonen i Google Merchant Centre, og shoppingkampanjer opprettes i Google Ads.
Hva er GDN-annonser?
GDN-annonser er en forkortelse av Google Display Network. Google Display-nettverket, som refererer til visningsannonser publisert på nettsteder med Google Adsense-kontrakt, er en gruppe med mer enn 2 millioner nettsteder, videoer og applikasjoner.
Hva er remarketing?
Remarketing, som betyr remarketing, betyr å nå ut igjen til brukere som tidligere har interagert med nettstedet eller mobilappen din. Med remarketing kan du plassere annonsene dine strategisk i henhold til målgruppene som surfer på Google eller partnernettsteder. På denne måten øker merkevarebevisstheten, og kjøpsprosessen blir mer praktisk og raskere.
Hvordan registrerer jeg Google Map?
Vi bruker My Business-siden når vi utfører registreringsprosessen for Google Map, som er en tjeneste levert av Google. Gjennom dette panelet organiserer vi informasjonen på kartet ditt i henhold til dine ønsker. For mer informasjon: Hvordan registrere Google Map?
Hva er registreringsavgiften for Google Map?
Denne tjenesten tilbys gratis av Google, men som Easy Medya tilbyr vi profesjonelle tjenester for perioder på for eksempel ett år, tre år eller fem år. Du kan kontakte oss for å få profesjonell rådgivning om kartregistrering.
Hvor kan jeg komme meg ut med kartopptak?
Etter kartregistreringsprosessen vi vil gjøre for deg, kan du vises i sektorsøk på Google, Google kart (adresse) søk og Google navigasjonsenheter.
Hvor lang tid tar det å fullføre kartregistreringen?
Vi gjør Google Map-registreringsprosessen umiddelbart innenfor vår struktur. Når du søker om Google-kart, kreves gmail-konto og kontaktinformasjon til selskapet ditt. Det er 5 metoder for å verifisere registreringssøknaden. Disse er
1- Verifisering med postkort Kartet aktiveres med koden fra Google innen 14 dager etter at søknaden er laget. Hvis koden ikke når deg, kontakter vi Google og aktiverer kartet.
2- Verifisering via telefon (kun tilgjengelig i visse virksomheter) I denne bekreftelsesprosessen ringer Google og gir en kode. Etter at du har aktivert kartet med koden, blir kartet ditt aktivert umiddelbart.
3- Verifisering via e-post (kun tilgjengelig for enkelte virksomheter) Google sender en kode til e-postadressen din. Etter at du har aktivert kartet med koden, blir kartet ditt aktivert umiddelbart.
4- Øyeblikkelig verifisering (bare tilgjengelig for visse virksomheter) Hvis du allerede har verifisert bedriftens nettsted med Google Search Console, er det også mulig at verifiseringsprosessen som kreves for å administrere bedriftens kart, kan gjøres umiddelbart.
5- Batchverifisering (kan brukes av bedrifter med mer enn 10 forskjellige lokasjoner) Hvis det er mer enn 10 filialer av samme selskap, gir det muligheten til å legge til kartene sine på en gang.
Hvis forespørselen din blir avvist
Hvis forespørselen din om eierskap blir avvist, vil du bli varslet via e-post og når du logger inn på Google Min bedrift. Du kan fortsatt foreslå justeringer av innloggingen eller, i noen tilfeller, klage på den avviste forespørselen.
Hvor vises annonser i mobilapper?
Det er mulig å liste opp områdene der mobilapplikasjonsannonser vises som Google Play-oppføringer, Googles søkenettverk, displayannonsenettverk, søkeresultater i Play Store, YouTube-videoer på iOS- og Android-enheter og publiseringssider for Googles displayannonsenettverk.
Hvordan fungerer app-reklame?
App-reklame gjør det enklere å laste ned appen din ved å sende brukerne direkte til Google Play Store eller Apple App Store.
Hvordan er prisingen i Youtube-annonser?
I YouTube-annonser er det ingen betaling når brukerne ikke ser på annonsene dine. Slik sett kan vi si at det er fordelaktig for annonsører. Når 30 sekunder av videoen din blir sett på i YouTube-annonser, blir du belastet når du interagerer med det komplementære banneret eller kortet.
Får du betalt når du klikker på "hopp over"-knappen på Youtube-reklamer?
Etter de første fem sekundene med YouTube-reklame kan brukerne hoppe over reklamen. Dette er kostnadsfritt.
Hva bør varigheten på videoannonser være?
Selv om det ikke finnes noe spesifikt tidskonsept for annonser, kan vi si at det vil være ideelt å sende med videoer som er lengre enn 30 sekunder, med tanke på at du blir belastet når de første 30 sekundene av videoen din blir sett.
Hvor vil annonsene mine vises på Youtube-kanalen?
I tillegg til YouTube-plattformen vises videoannonsene dine også for brukere i videoer på videopartnernettsteder og mobilapplikasjoner i Google Display-nettverket.
Hvor stort budsjett kreves for Youtube-annonser?
Det er ikke noe spesifikt budsjett for YouTube-annonser. I denne forbindelse kan du publisere annonsene dine på det budsjettet du ønsker.
Hvordan fungerer målretting av Youtube-annonser?
Annonsene som publiseres på Youtube, kan brukes i mer enn 70 land og på mer enn 60 språk. Med over 1 milliard brukere gir plattformen deg mulighet til å nå nesten alle internettbrukere over hele verden. Med tanke på dette publikummet kan målrettingen du kan utføre, listes opp som følger:
Demografi: Bestemmes ut fra alder, kjønn og foreldrestatus i befolkningen. Detaljert demografi: Mer detaljerte målgrupper som universitetsstudenter, bileiere osv. Interesser: Gjelder brukere som er interessert i bestemte emner eller hobbyer.
Viktige hendelser: Sortert etter milepæler som flytting, eksamen fra universitetet eller giftermål.
Markedsmålgrupper: Denne målgruppen består av brukere som er på jakt etter tjenesten og produktet du tilbyr.
Remarketing: Utviklet for brukere som har besøkt nettstedet ditt tidligere. Emne: Består av brukere som ser på videoer som er relatert til målemnet ditt.
Søkeord: Den er utviklet for brukere som er interessert i søkeordene du angir.
Overlegg: Det består av hjemmesiden til et nettsted samt spesifikke videoer og kanaler på YouTube.
Hvordan vet jeg hvilke typer videoer som gir best resultater på YouTube?
Du kan følge med på resultatene til videoene dine ved hjelp av YouTube Analytics. Du kan se hvilke videoer som blir sett mest, hvor lenge seerne ser på dem, hvilke videoer som blir likt mest, og hvilke videoer som får flest kommentarer.
Hva bør jeg gjøre for å få mer synlighet for videoene mine?
For å få mer synlighet for videoene dine må du optimalisere SEO ved å bruke de riktige søkeordene, skape engasjerende innhold av høy kvalitet, dele videoene dine på sosiale medier og andre plattformer og engasjere publikum.
Hvordan fungerer YouTube-algoritmen?
YouTube-algoritmen gir skreddersydde videoanbefalinger til hver enkelt bruker basert på brukerens tidligere seervaner, søk og andre interaksjoner. Den evaluerer også faktorer som hvor lenge videoene har blitt sett på, antall likes og antall kommentarer.
Hva er forskjellene mellom YouTube SEO og Google SEO?
Selv om YouTube og Google er to forskjellige plattformer i samme selskap, er SEO-strategiene deres forskjellige. Google gjennomsøker tekstbasert innhold og rangerer nettsteder basert på spesifikke nøkkelord, mens YouTube rangerer videoer basert på spesifikke nøkkelord, seertid, brukerengasjement og andre faktorer.
Hvilke faktorer påvirker rangeringen min på YouTube?
Noen av faktorene som påvirker YouTube-rangeringene dine, er videoens visningstid, antall likes og kommentarer, antall delinger, brukernes interaksjon med videoene dine og SEO-optimalisering av videoene dine. YouTube-algoritmen rangerer og anbefaler videoene dine basert på disse faktorene.