Rådgivning om sosiale medier

Sosiale medier er den generelle betegnelsen på plattformer på internett der bedrifter, merkevarer eller enkeltpersoner kan uttrykke seg til målgruppen sin slik de ønsker. Med denne definisjonen i bakhodet er det lett å forstå hvorfor sosiale medier brukes så mye. Enkeltpersoner eller merkevarer kan enkelt nå ut til målgruppen sin gjennom sosiale medier uten å betale en relativ avgift. Enda viktigere er det at de kan dele sin oppfatning, stil og sine tanker med folk.

I tillegg har varemerker frihet til å velge de sosiale medieplattformene som best gjenspeiler det de ønsker å si. De kan velge Instagram hvis de vil promotere gjennom bilder, Youtube hvis de bare vil reflektere med videoer, Linkedin hvis de vil være helt bedriftsorienterte, Snapchat hvis de vil være underholdningsorienterte, eller Facebook for dem alle.

Sosiale medier utkonkurrerer tradisjonelle medier som TV, aviser og film når det gjelder preferanse. Dette skyldes at

Sosiale medier er mer tilgjengelige enn disse kanalene, og kan brukes av alle. I de tradisjonelle mediene, som er under kontroll, kan ikke budskapene endres etter at de har kommet ut, men i sosiale medier er det mulig å gripe inn i innlegg og kommentarer umiddelbart. Sosiale medier er frie i denne forstand. En av de viktigste grunnene til at sosiale medier foretrekkes, er den ytringsfriheten de tilbyr.

Hva kan vi gjøre for deg i media?

Innholdsstyring

Sosiale medier, som er i stadig utvikling, må mates regelmessig på en hensiktsmessig måte. Vi tilpasser merkevarens verdier til sosiale medier og produserer kreativt innhold i denne retningen. Vi utarbeider blogginnlegg, videoer, bilder og gifs og fanger opp innovasjoner i sosiale medier.

Moderasjon

Våre kontoer i sosiale medier følges regelmessig. Direkte kommentarer fra følgere besvares umiddelbart. Det er svært viktig for merkevarens omdømme at kundene blir fornøyde på denne måten.

Overvåking av sosiale medier

Selv om du ikke er på sosiale medier, snakker folk om merkevaren din på sosiale medier! Eller, selv om du er på sosiale medier, er det ikke sikkert at de kontakter deg direkte. Siden dette er utenfor vår kontroll, kan det vokse som et skred uten at vi er klar over det. Derfor er det viktig å følge med på sosiale medier med hensiktsmessige programmer.

Omdømme og krisehåndtering på nett

Den forutser kriser som kan oppstå rundt merkevaren din, undersøker og lager scenarier. Deretter iverksettes passende tiltak i henhold til disse scenariene. Vår overvåking av sosiale medier utføres av våre eksperter på sosiale medier, og problemene som kan forårsake en krise, blir identifisert. Tiltak iverksettes før krisen sprer seg, og krisen forhindres.

Digital PR

Varemerket ditt, som håndteres med fokus på PR, forvaltes med integritet. Ved å velge tekster og bilder som er egnet for SEO, blir merkevarekontoene dine organisk rangert høyt i søkemotorene. Dette er svært viktig for markedsføring i sosiale medier.

Administrasjon av sosiale medier

I det digitale økosystemet er brukerne i aktiv kommunikasjon med merkevarer. Ukontrollert side- og kampanjeadministrasjon kan føre til kriser som er livsfarlige for merkevaren. Hyppige krisesaker i Tyrkia og resten av verden viser at håndtering av sosiale medier for merkevarer er en alvorlig mulighet og en sensitiv prosess.

Åpning av konto

I dette trinnet åpnes alle selskapets kontoer i sosiale medier, brukernavn opprettes i dem alle og passord fastsettes.

Planlegging og strategi

For å skape en fornøyd kundeopplevelse må relasjonene gjøres effektive for begge parter ved å jobbe med kundeleveranser som vekker tillit og nysgjerrighet.

Deling

Det er en prosess der man integrerer kommunikasjonsstrategien som er utviklet på grunnlag av markedsføringsmetodene som er laget for å nå selskapets mål, med de digitale ressursene som er valgt for merkevaren, og skaper en separat dynamisk og strategisk planlegging for hver kanal.

Rapportering

Det er en rapporteringsprosess som utføres ved å skanne det digitale miljøet og sosiale medier 24/7, og som utføres ved hjelp av spesialverktøy.

Ofte stilte spørsmål om rådgivning i sosiale medier

Vi ønsker å svare på noen av spørsmålene du har i tankene rett før du begynner å jobbe med sosiale medier med Hashtag Media. For at du ikke skal ta feil beslutninger i løpet av den månedlige konsulentprosessen, har vi samlet ofte stilte spørsmål fra kundene våre for deg.

Hva er administrasjon av sosiale medier?

Håndtering av sosiale medier omfatter generelt hvordan disse kontoene skal brukes, hva slags tiltak som bør iverksettes for å få sidene til å vokse, image management og hvilke metoder som bør følges i krisesituasjoner.

Er håndtering av sosiale medier nyttig?

Sosiale medier, som spiller en aktiv rolle for merkevarer og selskaper, er attraktive områder der de kan nå direkte ut til sine målgrupper. Selskapenes produkter kan enkelt introduseres for forbrukerne gjennom sosiale medier. På denne måten kan de få tilbakemeldinger fra forbrukerne mye raskere og få informasjon mye enklere.

Blir kontoer på sosiale medier rapportert?

Rapporteringen av kontoer i sosiale medier utføres i perioder på 15 eller 30 dager. I disse rapportene er det av stor betydning å lese dataene riktig.

Hvor ofte bør jeg poste innlegg på sosiale medier?

Deling av 1 eller mer enn 1 innlegg per dag på kontoer påvirker interaksjonen negativt. For å sikre at målgruppen din blir hos deg, vil det være nok å dele 15 innlegg per måned.

Er det moderert?

Sosiale medier overvåkes jevnlig, og kommentarer fra følgere besvares umiddelbart. Denne måten å sikre kundetilfredshet på er svært viktig for å opprettholde omdømmet til merkevaren.

Bør kontoene mine i sosiale medier ha samme navn?

For å gjøre det enkelt å markedsføre kontoene dine på sosiale medier, må du bruke samme navn på alle kontoene til merkevaren din.