Instagram-annonser
Instagram er en annonseplattform som ikke bare lar deg utvikle merkevaren din med det visuelle organiske innholdet du skaper, men som også lar deg publisere annonser som øker antallet brukere som ser innleggene dine. Ved å markedsføre produktene og tjenestene dine gjennom Instagram, som har lignende funksjoner som Facebook-annonser, kan du øke bevisstheten din, øke trafikken på nettstedene dine og få betydelig tilbakemelding på salget.
Historieannonser
Du kan utfylle strømmeinnholdet ditt på Instagram Stories. På denne måten kan du samhandle med mer enn 400 millioner kontoer ved hjelp av stories.
Fotoannonser
Du kan bruke bilder i kvadratisk eller liggende format i historien din, som du kan fortelle på et enkelt og iøynefallende lerret.
Videoannonser
Ved å kombinere lyd og bevegelse kan du dra nytte av den oppslukende visuelle kvaliteten til fotoannonser. Videoer på opptil 60 sekunder kan publiseres i liggende eller kvadratisk format.
Roterende annonser
For å gi kampanjene dine mer dybde kan du legge til et nytt overlegg som lar deg se flere bilder eller videoer i én annonse med et sveip.
Innsamlingsannonser
Du kan gjøre det mulig for målgruppen din å oppdage, anmelde og kjøpe produkter ved å bruke kolleksjonsformatet. Du kan skape en helhetlig historie som passer både produktet og målgruppens livsstil med kolleksjonsannonser som gir deg mulighet til å bruke video, bilder eller begge deler.
Fordeler med Instagram-annonser
Instagram-annonser driver trafikk til nettstedet ditt
I motsetning til vanlige, organiske Instagram-innlegg kan Instagram-annonser inneholde klikkbare lenker som en del av innleggene som markedsfører virksomheten din. Denne funksjonen kan være en avgjørende grunn til at du bør vurdere å annonsere på Instagram. Muligheten til å inkludere en lenke sammen med en oppfordring til handling i et annonsert innlegg kan være ekstremt nyttig for å drive trafikk til bedriftens nettsted. Instagram lar deg bare legge til lenker i innlegg som vises som annonser.
Instagram-annonser øker synligheten
Den største utfordringen mange bedrifter står overfor når det gjelder markedsføring i sosiale medier, er å få innleggene sine til å skille seg ut fra mengden av millioner av innlegg. Du må lage engasjerende Instagram-innlegg som får folk til å ønske å følge profilen din og samhandle med deg. Å kuratere en god Instagram-feed for å bygge en følgerskare og få det engasjementet du ønsker, krever mye kreativitet og engasjement. Instagram-annonser kan få brukere til å se innleggene dine og hjelpe deg med å nå målgruppen din.
Instagram-annonser øker merkevarebevisstheten
Når du viser et Instagram-innlegg som en annonse, vil den vises i publikums nyhetsstrøm uten å være malplassert eller distraherende. Hvis du annonserer ved hjelp av Instagram Story-verktøyet, blir annonsen din automatisk plassert blant brukerhistoriene som publikummet ditt følger. Denne typen diskret annonsering kan øke merkevarebevisstheten for bedriften din betraktelig. Du kan selv bestemme budsjett, målgruppe og varighet for Instagram-annonsen, og når du oppretter målgruppen din, kan du også velge demografiske egenskaper som aldersgruppe, kjønn, sted og interesser. Dermed kan du vise annonsene dine til en spesifikk målgruppe og nå ut til de personene som mest sannsynlig er interessert i produktet du annonserer for.
Du kan teste Instagram-annonser ved å bruke Hashtag Medias nettside- og sideanalysetjeneste. Ved å sammenligne med lignende annonser plassert på forskjellige plattformer, kan du få de beste Instagram-annonseresultatene for å nå målgruppen din med Hashtag Medias annonseringsinnsats.
Sideanalyse
Før Instagram-annonsene settes i gang, bør kundens nettsted og side analyseres. I tråd med analysene og kundens forventninger bestemmes hvilke annonsemodeller som skal lanseres. Vi lager bilder, tekst og video, eller vi ber kunden om å bruke dem i de bestemte annonsemodellene på Instagram. Etter at de opprettede Instagram-annonsemodellene er godkjent, publiseres annonsene.
Kontooptimalisering
I den første fasen av annonseringsprosessen foretas målretting etter mange kriterier, for eksempel sted, alder, kjønn og interesser, i tråd med informasjonen som mottas fra kunden. For å få bedre resultater fra annonsene bør optimalisering gjøres med intervaller på 3 - 5 - 7 dager. I optimaliseringsprosessen utføres detaljert optimaliseringsarbeid i henhold til resultatene fra de pågående annonsene. Målet er å nå den rette målgruppen ved å bestemme riktig målgruppe, aldersgruppe, kjønn og region. Prosessen fortsetter ved å stenge annonseringsmodeller som øker kostnadene, eller ved å åpne nye annonseringsmodeller.
Rapportering
En detaljert ukentlig eller månedlig rapport sendes i tråd med kundens forventning (skjema, inntrykk, like, nettstedbesøk ...) av Instagram-annonseringsarbeidet som er utført. De utarbeidede rapportdataene er utarbeidet helt i samsvar med dataene som leveres av Instagram-panelet.