Google Ads
Google-annonser

Google Ads
Ads (Adwords), som eies av Google, er en av de foretrukne plattformene for å tiltrekke relevante brukere til nettstedet ditt. Ads (Adwords) lar deg dra nytte av millioner av søk som gjøres på Google hver dag, samtidig som du kan opprette ulike kampanjer og annonser for merkevaren eller virksomheten din, slik at du vises øverst i relevante søkeresultater på Google.
Hvordan fungerer Google Ads (Adwords)?
Når du gjør et søk på Google, kommer tusenvis av nettsteder relatert til det ordet foran oss ved å sortere. Men det er ikke lett å bli oppført på første side blant tusenvis av nettsteder. I dette tilfellet spiller Google Ads (Adwords) annonser en rolle.
Med Google Ads (Adwords) blir nettstedet ditt flyttet til toppen av søkene. Med Google Ads (Adwords)-annonser blir merkevaren eller bedriften din sett av mange potensielle kunder. I tillegg lar Google Ads (Adwords) deg velge når og hvor annonsene dine skal vises.
Takket være Google Ads kan du ikke bare målrette mot nettsteder som er relatert til produktet ditt i søkeresultatene, men også på nettsteder som er relatert til produktet ditt, og sørge for at annonsene dine vises på disse nettstedene. I tillegg kan du målrette annonsene dine mot nasjonale nyhetsnettsteder og eiendomsnyhetsnettsteder med Google Ads. Google Ads er utviklet for at ditt varemerke eller din bedrift skal få nye kunder via Internett.
Når brukere som trenger produktet eller tjenesten din søker, hjelper Google ads deg med å lage målrettede annonser når de er klare til å kjøpe. For din bedrift kan nettkundene velge mellom å klikke eller ikke klikke på annonsen din når de søker etter produktet ditt.
Markeds- og ordanalyse
Først blir du og konkurrentene dine identifisert, og deretter blir den rette kampanjen og den rette målgruppen utarbeidet. For at du skal nå målene dine på kort tid, analyseres varemerkets tilstedeværelse i digitale medier i detalj, og passende optimaliseringer gjøres deretter. I tillegg analyseres konkurrentene dine i samme marked og relaterte ord ved hjelp av verktøy som Ahrefs, Semruh, Google Trends og Keyword Planner, og kampanjene dine utarbeides på bakgrunn av denne informasjonen.
Opprettelse av konto
Hvis du har din egen Google ADS- og Analytics-konto som tilhører merkevaren din og vil fortsette med dem, blir konto-ID-en forespurt og koblet til MM-kontoen, gamle kampanjer blir satt på pause og et nytt kampanjeoppsett opprettes. Hvis det skal opprettes en ny konto, åpnes en ny konto for prosjektet/tjenesten under byråets Google Ads MM-konto. Remarketingkode og konverteringskode opprettes. I tillegg opprettes tagger for Tag Manager-konto, Conversion Connector, Google Ads Conversion, Remarketing, Google Analytics og Yandex Metrica.
Oppsett av konto
Uansett hvilken målgruppe du baserer deg på, blir de riktige kampanjene utformet deretter. Annonser lages slik at du kan bruke budsjettet ditt effektivt uten å bruke avanserte teknikker som vil redusere irrelevant trafikk eller antall visninger. Kanalene der målgruppen din befinner seg, analyseres nøye, og det utformes kampanjer som passer for nettstedstrukturen din. Ved å lage spesialkampanjer for hvert medium og hver nettstedsstruktur, forvaltes budsjettet ditt riktig.
Optimalisering
Det gjøres jevnlige optimaliseringer i de utformede kampanjene. På denne måten sikres det at kampanjens ytelse økes kontinuerlig. Disse optimaliseringene er utformet for å øke kvaliteten på innkommende trafikk, for eksempel plassering, tid, remarketinglister og optimalisering av søkeord.
Rapportering
Det utarbeides detaljerte rapporter der du kan få informasjon om søkemotorannonseringskampanjene dine. I disse rapportene kan du enkelt finne ut hva som skjer med kampanjene dine, målretting og utgifter. Rapportene organiseres som daglige, ukentlige og månedlige rapporter og leveres til kundene.