Bedriftsidentitet

Detaljbilde av bloggen

Corporate identity er summen av de tegnene som viser hvordan et selskap gjenspeiler sitt image utad. Konseptene som representerer den interne og eksterne holdningen, atferden, kort sagt imaget til et selskap, en merkevare eller en institusjon, er selskapets corporate identity.
Med andre ord gjenspeiler et selskaps ansikt utad og innad selskapets identitet. Takket være bedriftsidentiteten unngår man identitetsforvirring som kan oppstå i bedrifter. En veldesignet bedriftsidentitet gir respekt hos kunder, målgruppen eller andre bedrifter. I tillegg til dette, siden bedriftsidentiteter som er utformet på en effektiv og minneverdig måte også blir assimilert av bedrifter, øker det bedriftens prestisje i kundenes øyne og gjør at de blir lagt mer merke til.

Grunnleggende elementer i en merkevareidentitet:

Det grunnleggende elementet i merkevareidentiteten er navnet på selskapet. Firmanavnet, som er et viktig element i markedsføringen av merkevaren, er din assistent når du skal skille dine egne produkter og tjenester fra konkurrentenes.
En logo som er lett å huske, er et visuelt signal som former brevpapirstilen din og skiller deg ut fra resten.
Hver fargetone har sitt eget språk, sin egen konnotasjon og vekker ulike følelser. Balansen i fargekombinasjonen gjør merkevaren din minneverdig ved å sende budskapet ditt til den rette målgruppen.
Du kan fremme bedriftens stil i alle bransjer med et veldesignet brevpapir som bidrar til å løfte organisasjonens image.

Hva dekker Corporate Identity Service?

En bedrifts identitet består av mange elementer. For å gi eksempler på elementer som utgjør bedriftens identitet; Produktene som produseres av bedriften og emballasjen, utstillinger, messer, messer som arrangeres av bedriftene, brevhoder, konvolutter, mapper som brukes av bedriftene i og utenfor institusjonen, miljøet som bedriftene befinner seg i, som bygninger, kontorer eller byggeplasser, skilt og andre ulike orienteringsverktøy som tilhører bedriftene, Bedriftspublikasjoner og rapporter utstedt av bedriftene, kataloger, annonser eller brosjyrer fra bedriftene, visittkort til bedriftens ansatte, samt fakturaer og følgesedler og inkassobrev utstedt på vegne av bedriften, bedriftens flagg, reklameprodukter som notatbøker, kalendere eller agendaer kan listes opp som elementer som utgjør bedriftens bedriftsidentitet.

Kort

I prosessen med å skape en bedriftsidentitet tar vi utgangspunkt i en brief og finner tydelig ut hvilket budskap merkevaren ønsker å formidle, og tegner et veikart deretter. Ved å utvikle ideer om hvordan merkevaren skal si det den ønsker å formidle, former vi hvordan budskapet skal nå frem til målgruppen på raskest mulig måte. Vi starter researchprosessen med å identifisere elementene som bestemmer bedriftens identitet, for eksempel merkevarens holdning, tone of voice, maskuline eller feminine kjennetegn ved merkevaren, utvalgt grafikk og farger. Etter at vi har fastlagt de relevante strategiene, går vi videre til produksjonsfasen med en presentasjon for kunden.

Produksjon

I produksjonsfasen fastsetter vi først rammene for den generelle identiteten, som består av deler som filer, brevhoder, konvolutter og visittkort. Etter at vi har laget det første settet på denne måten, presenterer vi det for kunden. Vi tilrettelegger i tråd med kundens ønsker.

Levering

Vi leverer de corporate identity-arbeidene vi har utarbeidet spesielt for deg med alle designformater, og hvis du ber om det, sender vi også disse designene til mediene der du vil få dem trykket.